عوارض ناشی از کرونا را با بره موم برطرف کنید

 

کرونا بسیاری از معادلات جهان را تغییر داده است. این ویروس تاکنون میلیون ها انسان را به خود درگیر کرده، بسیاری از کسب و کارها را دچار نوسان نموده و متاسفانه جان عزیزانمان را گرفته است. با این حال خوشبختانه با وجود واکسیناسیون، کم کم امیدها برای پایان یافتن دوران کرونایی بیشتر می شود. با این حال عوارض ناشی از کرونا، موضوعی نیست که به راحتی بتوانیم از آن عبور کنیم.

درصد قابل توجهی از افرادی که به کرونا مبتلا می شوند، بهبود می یابند. برخی از افراد حتی نیازی به مراجعه به بیمارستان هم ندارند و با قرنطینه خانگی به سمت درمان پیش می روند. با این حال همه این افراد بعد از بهبودی و خلاص شدن از بیماری کووید 19، با عوارضی از آن دست و پنجه نرم می کنند که این موضوع خود باعث مشکلات بعدی خواهد بود.

گزارش های فراوانی از عوارض جانبی بسیار شدید بعد از ابتلا به کرونا وجود دارد که محققان را بر آن داشته در کنار تلاش برای یافتن واکسن و همچنین درمان های موثر برای مقابله با کرونا، به فکر روش هایی برای مقابله با عوارض جانبی کرونا نیز باشند. تحقیقات گسترده ای نیز در این زمینه انجام شده اما هنوز نمی توانیم به صورت قطعی در مورد اثرگذاری روش های مقابله با این عوارض صحبت کنیم. نکته مهم دیگر این است که این عوارض در هر فرد شکل و شمایل خاص خود را دارد که کار علمی روی این نمونه ها را سخت کرده است.

بره موم Propolis به عنوان یک ماده طبیعی که خواص اثبات شده ای از آن به دست آمده، یکی از کاندیداهای معتبر برای مقابله با عوارض جانبی پس از کرونا است. اگرچه تحقیقات روی اثرگذاری بره موم بر روی پیشگیری و درمان کرونا نیز همچنان در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران در جریان است؛ اما مطالعاتی نیز برای اثرگذاری پروپولیس بر روی برخی عوارض جانبی این بیماری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

برخی ویژگی های خاص بره موم باعث شده تا محققان به این فکر بیافتند که با استفاده از بره موم، عوارض ناشی از کرونا را کنترل یا درمان کنند. در این مطلب به صورت خلاصه به برخی از مهمترین خواص بره موم که می تواند به صورت مستقیم بر روی درمان کرونا اثر بگذارد

کاهش التهاب های ناشی از کرونا به کمک بره موم
بره موم یک ماده ضد التهابی قوی و یکی از مواد طبیعی خاص برای کاهش التهاب های درونی و بیرونی بدن انسان است. از بره موم برای درمان انواع بیماری های التهابی مثل کولیت روده، روماتیسم و... استفاده می شود. این یعنی با یک ماده تمام عیار که به خوبی از پس کاهش التهاب بر می آید مواجه هستیم.

بیماری کرونا التهاب های مختلفی را در بدن ایجاد می کند. برخی از این التهاب ها در ناحیه ریه انسان قرار دارند و حتی پس از بهبودی کووید 19 نیز شرایط به حالت عادی بازنگردد. علاوه بر این، برخی التهاب های مفصلی یا حتی پوستی بعد از بهودی از کرونا گزارش شده است. به نظر می رسد بره موم به دلیل سابقه فراوانی که در مقابله با بیماری های التهابی، حتی بیماری های مرتبط با التهاب پوست دارد، می تواند گزینه ای عالی برای مقابله با این عوارض جانبی ناشی از کرونا باشد.

رفع مشکلات تنفسی بعد از کرونا با بره موم
برخی از اطبا طب سنتی و برخی محققان طب نوین بر این باورند که بره موم می تواند درمانی برای آسم باشد. در این زمینه تحقیقات گسترده ای در اروپا، آمریکا، چین و برخی کشورهای دیگر در حال اجراست. علت اثرگذاری بره موم نیز کاهش التهاب در ناحیه ریه و همچنین رفع حساسیت های احتمالی است.

به همین علت، برخی معتقدند که بره موم می تواند عوارض تنفسی ناشی از کرونا را بعد از بهبودی، تحت تاثیر قرار دهد. مصرف منظم بره موم التهاب های ایجاد شده رد ریه را کاهش داده و مشکلات تنفسی احتمالی را از بین می برد. در این زمینه تحقیقات زیادی در حال اجراست که به نظر می رسد تا ماه های آینده به نتیجه برسد.

بی حالی ناشی از کرونا را به بره موم بسپارید
یکی از مهمترین عوارض جانبی گزارش شده از کرونا، بی حالی و ضعف است. فردی که در دوران کرونا مدام در حال استراحت بوده، انتظار دارد بعد از منفی شدن تست کرونا، توان قبلی خود را به دست آورده و دوباره به زندگی روزمره خود ادامه دهد. این در حالی است که بی حالی، کسالت و خمودگی از فردی که به کرونا مبتلا شده جدا نمی شود.

برای رفع بی حالی ناشی از کرونا که بسیار رایج است، روش های مختلفی پیشنهاد می شود. مصرف دارچین و زنجبیل می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند اما ممکن است برای فرد بهبود یافته از کرونا حساسیت زا باشد. مصرف ژل رویال به ویژه عسل ژل رویال که معجونی عالی برای افزایش سطح انرژی است، یکی از بهترین پیشنهادها به حساب می آید. همچنین مصرف عسل به تنهایی یا در کنار برخی مواد مقوی نیز مناسب است. به ویژه عسل سیاهدانه، عسل گشنیز و عسل گزانگبین گزینه های خوبی برای این منظور هستند. اگر می خواهید اثرگذاری بیشتری بگیرید بعد از اطمینان از اینکه به گرده گل حساسیت ندارید، این عسل ها را با گرده گل مصرف کنید.

بره موم هم یکی از بهترین مواد طبیعی برای رفع بیحالی ناشی از کرونا محسوب می شود. اگرچه کمتر از بره موم به عنوان یک ماده انرژی زای طبیعی یاد شده است؛ اما حقیقت این است که بره موم می تواند سطح انرژی را افزایش دهد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان های خاص در بره موم و همچنین وجود انواع املاح معدنی و ویتامین ها در این ماده طبیعی خاص، مصرف خوراکی بره موم می تواند به افزایش سطح انرژی و رفع بی حالی ناشی از کرونا کمک کند. عسل بره موم گزینه ای عالی برای مقابله با این مشکل است.
روش مصرف بره موم برای مقابله با عوارض کرونا

به صورت خلاصه برای مصرف بره موم چند نکته را مد نظر داشته باشید:

*    بره موم خام مصرف نکنید. حتما از بره موم فراوری شده استفاده کنید. بره موم خام قابل هضم در معده انسان نیست و هیچ کدام از این خواص را ندارد.
*    از بره موم به صورت منظم استفاده کنید. مصرف نامنظم بره موم به هیچ وجه تاثیرگذار نیست
*    به فکر اثرگذاری کوتاه مدت بره موم بر روی عوارض ناشی از کرونا نباشید. حداقل باید 1 تا 3 ماه از بره موم استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن عوارض ناشی از کرونا باشید؛ آن هم منظم و روزانه
*    دوز مناسبی از بره موم استفاده کنید. در این زمینه با افراد خبره مشورت کنید.